Telemarketing w odwrocie

 

Wprowadzone niedawno prawo dotyczące sprzedaży telefonicznej może poważnie utrudnić nachalnym telemarketerom zarówno dotarcie do klienta, jak i skuteczną sprzedaż jakiegokolwiek towaru lub usługi. O ile prawo dotyczące sprzedaży produktów i usług firmom i przedsiębiorstwom pozostało bez zmian, o tyle statystyczny Kowalski nie musi się już obawiać, że jedno nieopatrznie wypowiedziane potwierdzenie spowoduje włączenie mu niechcianej usługi lub wizytę kuriera. A nawet jeśli umowa zostanie zawarta, czas odstąpienia od niej został wydłużony do 14 dni.

telemarketerNowe przepisy zmuszają firmy zajmujące się telemarketingiem do umieszczenia w skrypcie rozmowy wszelkich regulaminów, poinformowania klienta o jego prawach oraz zapewnienia o wszelkich możliwościach rezygnacji z umowy. Dodatkowo, klient będzie musiał najpierw potwierdzić pisemnie chęć zakupu produktu lub usługi, inaczej sprzedaż w ogóle nie dojdzie do skutku.

telespamKlient musi także pamiętać, że żadna firma marketingowa nie ma prawa przetwarzać jego danych bez jego zgody i może on w każdej chwili zażądać ich usunięcia z bazy danych, co powinno zapobiec dalszym uporczywym telefonom.

A jeśli już firma telemarketingowa uporczywie chce przedstawić swoją ofertę – najlepiej poświęcić parę minut i po prostu pozwolić dzwoniącemu się wypowiedzieć, zanim wyrazimy stanowczy brak zainteresowania – bowiem numery telefonów klientów, którzy nie wysłuchali do końca oferty, wracają do bazy numerów „do obdzwonienia” z adnotacją „brak kontaktu”. I cała zabawa zaczyna się od nowa.

Może zainteresuje Cię również...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>